fbpx

Szybkie wskazówki jak skutecznie sprzedawać w czasie koronawirusa.

Nasza dzisiejsza sytuacja, delikatnie ujmując, nie należy do najłatwiejszych. Jest to moment dla większości z Nas bardzo trudny. Biura oraz firmy są zamknięte, zakłady usługowe skazane na brak pracy. W końcu ciężko przenieść pracę fryzjera, czy fizjoterapeuty do świata online…. Teraz jednak to nie jest czas na załamywanie się i poddawanie. Przyszedł moment, w którym należy bardzo sprawnie przestawić się na inne działania.

W tym artykule podam parę prostych i szybkich sposobów, jak najlepiej ustawić działania handlowe w tym czasie. Z kilkoma klientami już to wdrażamy i przynosi to oczekiwane rezultaty.

Schemat działania:

  • 1. Przestaw proces sprzedaży na spotkania online. 
  • Zbuduj otoczenie systemowe i procedury działania, sprzedaży i obsługi klienta bez spotkań „na żywo” ( maile, system do spotkań online, dostępy, system pracy zdalnej, bezpieczeństwo danych)
  •  
  • 2. Następnie lista klientów – tutaj w trybie natychmiastowym skontaktuj się z wszystkimi klientami.
    W jakim celu? Przede wszystkim:                                         
  •  
  • W celu wyraźnego dania do zrozumienia, że jesteś i wspierasz osoby, z którymi współpracujesz.
  • –  Aby zaoferować produkt / usługę na ten czas lub zapytać czy wszystko z tą usługą jest w                       porządku, jeżeli już ją mają.
  • –  Kolejny cel to rozmowa o poleceniach do klientów. Tutaj warto pamiętać o nakreśleniu – co chcesz       zaoferować tym klientom i następnie trzeba doprecyzować wyraźnie, jakie firmy może nasz klient         mieć w swoim otoczeniu ( wszystko zależy od Twojej oferty).
  • –  Na koniec koniecznie wspomnij, że Twój telefon w tym czasie jest zawsze czynny. Jeżeli tylko               będzie potrzebował, to może się z Tobą kontaktować.
  1.  
  2. 3. Źródła kontaktów

Wszystko tutaj zależy od Twoich wcześniejszych działań w zakresie budowania relacji na rynku. Jednak warto to zrobić teraz. Zbuduj listę osób, które znasz. Oznacz: gdzie pracują, w jakich firmach i jakie masz z nimi relacje. Następnie dzwoń, umawiaj się na spotkania online i rozmawiaj otwarcie o tym jak możecie sobie wzajemnie pomóc w tym okresie. PAMIĘTAJ! Przygotuj się. Nakreśl wyraźnie:

– Do jakich firm chcesz się dostać 

– Z jaką ofertą

  • – Jak Ciebie zarekomendować
  •  
  • Na koniec ustal jak odwdzięczysz się Twojemu źródłu rekomendacji. To ważne.
  1.  
  2. 4. Oczyść CRM lub notatki – zależy na czym pracujesz.

Usuń wszystkie szanse sprzedaży, które aktualnie mogą być zawieszone, nie dojdzie do relacji lub odwołane. Nie zajmuj się nimi. Skoncentruj się TYLKO na tej części Twojej oferty, która dzisiaj ma szanse powodzenia.

  1. 5. Dbaj o motywację i nastawienie. Pokaż w swoim zespole i również swoim klientom, że jesteś, dajesz radę, razem możecie się wspierać i najważniejsze, żeby w sposób zaplanowany i konsekwentny działać.
  2.  
  3. 6. Celebruj nad wyraz każdy sukces handlowy. Teraz, jak nigdy wcześniej, jest to potrzebne, żeby utrzymać zaangażowanie.

Na bieżąco bądź dostępny dla klientów i zespołu. Monitoruj wszystkie działania i gdy zajdzie potrzeb zmieniaj. Konsultuj się ile możesz ze specjalistami w danych dziedzinach: sprzedaż, finanse, prawo.

Pamiętaj! Nie jesteś sam.

Share on email
Email
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on google
Google+

Poznaj inne artykuły

BRAWO! WŁAŚNIE WYSŁAŁEM EBOOK DO CIEBIE

Sprawdź swoją pocztę. Pamiętaj, że czasem maile lądują w folderze SPAM, OFERTY  i inne takie. 

Życzę owocnej nauki i do zobaczenia!

NIESPODZIANKA!

DARMOWY EBOOK

Pobierz mój ebook, dzięki któremu dowiesz się jak postępować na wydarzeniach networkingowych, żeby mieć wyniki.