fbpx

Elevator Pitch, które zainteresuje słuchaczy. Czyli jak się dobrze zaprezentować.

Życie zawodowe jest często nierozerwalnie związane z kontaktami międzyludzkimi. Dzisiaj coraz częściej widzę, iż im więcej ludzi znasz, ba im więcej ludzi zna Ciebie, tym łatwiej jest się rozwijać. Wbrew pozorom, kontakty na ryku nie są tylko dla przedsiębiorców, odpowiednio budowane i utrzymywane mogą być źródłem zawodowego wzrostu dla każdego. 

To do dzieła!

W tym artykule skoncentruję się na elevator pitch. Inaczej autoprezentacji, która jest nieodłącznym elementem poznawania ludzi, budowania sieci kontaktów, czyli networkingu. 

Elevator pitch to krótka 30 sekundowa prezentacja Ciebie, twojej firmy, której zadaniem jest zainteresować słuchacza i prowadzić do podjęcia decyzji. W tym przypadku, czyli w networkingu, jej celem jest wzbudzić zainteresowanie słuchacza. 

Zacznijmy od konstrukcji podstawowej. W mojej ocenie najłatwiej jest zbudować prezentację w prostym schemacie: 

  • przedstawiamy się
  • mówimy czym się zajmujemy
  • jak to robimy
  • dla kogo to działamy

Poza pierwszym punktem, pozostałe możemy zamieniać miejscami. Teraz czas na ćwiczenia. Stań przed lustrem i powiedz do siebie swoją elevator pitch. Jak brzmi? Zainteresowałoby Cię? Nie martw się, moje pierwsze ćwiczone elevator pitch było bardzo słabe. ( Poniżej więcej wskazówek treningowych)

Przejdźmy teraz dalej. Jak już potrafisz powiedzieć: co, jak i dla kogo robisz to możemy kontynuować i zająć się trudniejszą konstrukcją. W mojej ocenie mającej większe prawdopodobieństwo zainteresowania naszego słuchacza. Schemat wygląda tak: 

  • przedstawiamy się
  • mówimy co robimy
  • z kim ( rodzaj klienta) i jak pracujemy
  • jakie korzyści z tego odnoszą nasi klienci

Teraz, żeby naprawdę profesjonalnie się do tego zabrać to wykonaj klika działań. Zaplanuj czas na budowę i trening. Usiądź spokojnie, najlepiej blisko dużego lustra. Weź ze sobą notatnik. Spokojnie rozpisz sobie pierwszą konstrukcję. Stań przed lustrem i poćwicz. Gdy już jest pewnie
i swobodnie przejdź do trudniejszego układu. 

Wynotuj korzyść ze współpracy z Tobą i z jakimi i klientami i w jaki sposób pracujesz. Następnie trzeba to potrenować!

Teraz trening! Staraj się zwracać uwagę na kilka ważnych aspektów komunikacji: 

  • zadbaj o płynność mowy – bez wypełniaczy( yyyy,eeeeyyhhhy)
  • odpowiedni akcent
  • ton głosu

W zakresie komunikacji niewerbalnej: 

  • postawa otwarta ( nie krzyżuj rąk, ani nóg)
  • Staraj się uśmiechać, mówić pogodnie
  • Dodaj delikatną gestykulację, jednak uważaj. Musi to być spójne

 

Podsumowując – notuj to, co chcesz powiedzieć, ale nigdy nie ucz się na pamięć. Trenuj, mów według ułożonego układu, ale zawsze od siebie, swoimi słowami i bez uczenia się  wszystkich słów po kolei. 

Trenuj przed lustrem, to bardzo pomaga. Na koniec poznawaj ludzi, mów elevator pitch i obserwuj dużo większe efekty niż wcześniej. Właśnie tego Tobie życzę!

Share on email
Email
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on google
Google+

Poznaj inne artykuły

BRAWO! WŁAŚNIE WYSŁAŁEM EBOOK DO CIEBIE

Sprawdź swoją pocztę. Pamiętaj, że czasem maile lądują w folderze SPAM, OFERTY  i inne takie. 

Życzę owocnej nauki i do zobaczenia!

NIESPODZIANKA!

DARMOWY EBOOK

Pobierz mój ebook, dzięki któremu dowiesz się jak postępować na wydarzeniach networkingowych, żeby mieć wyniki.