fbpx

Jak zdobywam klientów w moim biznesie. Kilka praktycznych wskazówek

Różne rzeczy słyszysz na rynku. “Cold calling to przeszłość”, Linkedin to festiwal “pseudo coachów”, Networking nie działa, bo wszyscy tam chcą Ci garnki sprzedać…. i jeszcze wiele innych. 

Słysząc takie rzeczy można wyciągnąć wnioski, iż sprzedaż jest bez sensu bo i tak ludzie nic nie chcą, lepiej się poddać! Nic bardziej mylnego. Jednak warto zabrać się za to biorąc pod uwagę kilka sprawdzonych sposobów.  

Opiszę Ci teraz klika wskazówek, które wdrożyłem u siebie i dzięki temu niedługo po starcie mojej marki szkoleniowej mam klientów na kilka miesięcy naprzód, a lejek sprzedaży jest cały czas pełny. ( bo to jest najważniejsze).  

Na początek warto ustalić kto jest Twoim klientem. W tym artykule celowo pomijam ten aspekt, koncentrujemy się na docieraniu do już wyznaczonych klientów.  

Jak zdobywać tych klientów? Którymi kanałami do nich docierać? Już na początku powiem,
że zdecydowanie należy kilkoma. Nie bazuj tylko na jednym kanale. Może się okazać, że będzie to nieskuteczne. 

Opierając się na analizie, wyznaczyłem kanały, gdzie znajdę moich klientów. Wyniki tej analizy pokazały: Networking, cold calling i linkedin. Zacznijmy od mojego ulubionego, w końcu jest moją specjalizacją 🙂

Networking. 

Z uwagi na posiadanie już całkiem skutecznej sieci kontaktów postawiłem na rekomendacje do dużych klientów. Korporacji, dużych firm. Dotarcie do nich innym kanałem może nie być możliwe. Najlepiej załatwić to przez rekomendację. Z bezpośredniego udziału w wydarzeniach networkingowych udaje się również nawiązywać kontakt z mniejszymi klientami, ale to nie jest celem bezpośrednim. 

Cold calling. 

Tutaj postawiłem na delegowanie. Z uwagi na to, że obecność na wydarzeniach networkingowych, praca operacyjna oraz działania w zakresie relacji w biznesie pochłaniają dużo czasu, to nie było już możliwości działania “na telefonie”. Poza tym tutaj warto zwrócić uwagę, że cold calling jest sztuką trudną i jako czynność daje efekty tu i teraz. W mojej ocenie dużo bardziej efektywne jest zdelegowanie go i zajęcie się w tym czasie mediami społecznościowymi. Przyniesie to większe korzyści w długim okresie. 

Linkedin.
Od kilku miesięcy jestem zafascynowany tym portalem. Rozwija się bardzo szybko. Odpowiednio stosowny daje potężne możliwości. Osobiście jestem fanem aktywności bezpośrednich. Lubię mieć wpływ na moje działania. Z portalu korzystam do wyszukiwania osób decyzyjnych w firmach, które chcę zdobywać i pisania do nich wiadomości. Staram się to robić w taki sposób, aby ich zainteresować i rozpocząć rozmowę. Celem takiego działania jest umówienie spotkania. 


Na każdy z powyższych kanałów mam osobny lejek. Moim podstawowym zadaniem jest, by lejki były zawsze pełne. to jest nr 1! Aktualnie wyniki, (każdy dzień je zmienia), procentowo podzielone na kanały: 

Przychody ze sprzedaży: 100%

1. Networking 52%

2. Cold calling 28%

3. Linkedin 20% 

Wnioski. U mnie networking to wiodący kanał sprzedaży. Jednak czas poświęcany na ten kanał wróci w momencie zdobycia dużego klienta, a to trwa. W zakresie cold callingu, to wyniki tutaj układają się różnie, aktualnie w tym lejku jest najwięcej leadów, w związku z tym może się okazać, że w następnym miesiącu to właśnie ten kanał będzie miał największą skuteczność. Linkedin to w moim przypadku dalej forma testów, które aktualnie dostarczyły mi dużego klienta do realizacji w listopadzie. 

Podsumowując. Taki system pozwala na regularne dostarczanie dużej liczby leadów do lejków. Pozwala to eliminować przestoje i zdecydowanie daje ogromną skuteczność. 

Mam nadzieję, że te wskazówki będą dla Ciebie pomocne. Jeżeli masz pytania, to śmiało pisz lub dzwoń. 

Będzie mi bardzo miło, jak podzielisz się tym artykułem na swoich mediach społęcznościowych. Wystarczy kliknąć jeden z poniższych guzików. 🙂

Do zobaczenia!


Share on email
Email
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on google
Google+

Poznaj inne artykuły

BRAWO! WŁAŚNIE WYSŁAŁEM EBOOK DO CIEBIE

Sprawdź swoją pocztę. Pamiętaj, że czasem maile lądują w folderze SPAM, OFERTY  i inne takie. 

Życzę owocnej nauki i do zobaczenia!

NIESPODZIANKA!

DARMOWY EBOOK

Pobierz mój ebook, dzięki któremu dowiesz się jak postępować na wydarzeniach networkingowych, żeby mieć wyniki.