fbpx

Poznaliśmy kogoś na networkingu. "Agresywnie czekamy, czy działamy?"

Chodzisz na wydarzenia networkingowe, konferencje, warsztaty. Poznajesz nowych ludzi. Rozmawiacie, wymieniacie się wizytówkami. Wracasz do domu. Myślisz sobie, ale było fajnie. Poznałem tylu ciekawych ludzi…

No właśnie 🙂 I co dalej?

Kolejny element jest najważniejszy. To początek budowania relacji, rzeczywistego poznawania innych. Właśnie na tym etapie może się dużo wydarzyć. To tutaj dalej trzeba działać, a nie “agresywnie czekać”, aż coś się wydarzy. Przejdźmy w takim razie do konkretów. 

1. PRZYGOTOWANIE

Zrób podsumowanie zdobytych kontaktów. pogrupuj je według ustalonych kategorii. Możesz je podzielić dowolne lub skorzystać z moich rad, podanych niżej. W mojej ocenie, wizytówki najlepiej ułożyć, według odczuć jakie nam towarzyszyły po poznaniu danej osoby:

  • Dobrze nam się rozmawiało – umawiamy spotkanie
  • Branża ciekawa – relacja do budowania
  • Aktualnie – bez spotkania ( ale w sieci)

Zazwyczaj korzystałem z powyższych trzech grup. Ostatnio zdecydowanie więcej osób mam w dwóch pierwszych kategoriach. 

2. KONTAKT

Teraz wybierz rodzaj kontaktu. Telefon lub mail zazwyczaj są najlepszą formą, osobiście zazwyczaj wybieram telefon. Zadzwoń do osób,
z pierwszej grupy. Z nimi najlepiej się Tobie rozmawiało. Był największy potencjał na zbudowanie ciekawej relacji i nawiązanie współpracy. Umów spotkanie. 

3. SPOTKANIE

Na wyznaczonej wizycie warto nawiązać do tematu, który spowodował, że chcieliście się spotkać. Tutaj najważniejsze jest jak najlepsze poznanie rozmówcy. Pytaj o wszystko, co związane jest z jego biznesem. Staraj się uzyskiwać jak najwięcej informacji, poniżej kilka najbardziej podstawowych, które mogą Tobie pomóc: 

  1. Czym dokładnie zajmuje się rozmówca
  2. Jak długo to robi
  3. Jakie ma sukcesy i porażki
  4. Jak działa na co dzień
  5. Z jakimi wyzwaniami się mierzy
  6. W jakim celu chodzi na networking
  7. Jeżeli szuka, to jakich klientów

Teraz na koniec najważniejsze: JAK MOGĘ TOBIE POMÓC?

Możemy to podsumować w zależności od wyniku rozmowy: 

  1. MAMY UMÓWIONE DZIAŁANIE BIZNESOWE

Na koniec spotkania warto wyraźnie ustalić na co się umawiacie. Istotne jest też zaadresowanie tego w czasie. W mojej ocenie jest to szczególnie pomocne w dalszym budowaniu biznesowej relacji.

  1. AKTUALNIE BRAK BIZNESOWYCH DZIAŁAŃ

Wszystko zależy już od spotkania. Osobiście wykonuję wtedy notatkę i zapisuję w sieci z odpowiednim komentarzem. Stawiam na relacje interpersonalne. Czasem zdarzy się, że nie ma między nami porozumienia i nic się dalej nie dzieje. 

Teraz na koniec najważniejsze: JAK MOGĘ TOBIE POMÓC?

4. BUDOWANIE RELACJI

Zakładając, że podczas spotkania udało się Tobie zebrać możliwie najwięcej danych przejdź do działania. Podsumuj rozmowę i zrealizuj to na, co się umówiliście. Czy to pomoc w sprzedaży, czy doradztwo, może po prostu wymieniliście się wiedzą. Niezależnie od tego skontaktuj się z tą osobą po kilkunastu dniach i powiedz co udało się zrealizować lub podziękuj za wsparcie i wiedzę. W tym przypadku najlepsza opcja to zaproszenie na spotkanie i podziękowanie osobiste z propozycją odwdzięczenia się. 

Podsumowując. Niezależnie od ustaleń trzeba działać. Twoja aktywność jest tu kluczowa. Należy szukać możliwości i punktów styku waszych biznesów, wiedzy, czy też doświadczeń. Dzięki temu relacja ta pozwala na wzajemne wsparcie i pomoc w waszym rozwoju.  

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania lub uwagi to zapraszam do kontaktu. Chętnie porozmawiam 🙂

Share on email
Email
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on google
Google+

Poznaj inne artykuły

BRAWO! WŁAŚNIE WYSŁAŁEM EBOOK DO CIEBIE

Sprawdź swoją pocztę. Pamiętaj, że czasem maile lądują w folderze SPAM, OFERTY  i inne takie. 

Życzę owocnej nauki i do zobaczenia!

NIESPODZIANKA!

DARMOWY EBOOK

Pobierz mój ebook, dzięki któremu dowiesz się jak postępować na wydarzeniach networkingowych, żeby mieć wyniki.